Choć zwracanie uwagi na wskaźniki w platformach reklamowych ma kluczowe znaczenie dla sukcesu każdej inicjatywy reklamy internetowej, nie można ignorować tego, co robią użytkownicy po kliknięciu reklamy.
Oczywiście, możesz mierzyć konwersje w witrynie na swoich platformach reklamowych, ale co jeszcze robią ludzie w Twojej witrynie, co mogłoby być przydatne w Twoich kampaniach?
Dzięki Google Analytics możesz dowiedzieć się więcej na temat kroków podejmowanych poza pierwszym kliknięciem, a także uzyskać odpowiedzi na takie pytania jak:
W tym artykule przyjrzymy się kilku kluczowym wskaźnikom w Google Analytics 4 (GA4), które mogą pomóc w znalezieniu odpowiedzi na te i inne pytania.
Kluczowe wydarzenia w GA4 korelują z tym, co uważasz za główne wskaźniki sukcesu biznesowego. Będą się one różnić w zależności od Twoich celów, ale mogą obejmować przesyłanie formularzy leadów , tworzenie kont online, zakupy lub rejestracje na wydarzenia, aby wymienić kilka opcji.
Co ciekawe, choć kluczowe zdarzenia mogą odpowiadać temu, co w innych kanałach uważasz za „konwersje”, GA4 obecnie rezerwuje terminologię „konwersje” specjalnie dla konwersji Google Ads śledzonych za pośrednictwem połączonego konta.
Zdarzenia stanowią podstawową funkcjonalność GA4, przy czym każda czynność podejmowana przez użytkownika w witrynie może być potencjalnie powiązana ze zdarzeniem (od wyświetleń strony po przesłanie formularza).
Powinieneś jednak dokładnie przemyśleć, które wydarzenia mają faktycznie znaczenie dla wyniku finansowego Twojej firmy i które należy oznaczyć jako kluczowe.
Ponadto wskaźnik kluczowych zdarzeń to kolejna metryka, którą należy wziąć pod uwagę. Patrząc na poziom sesji, zauważysz, jaki procent sesji zakończył się wystąpieniem kluczowego zdarzenia.
Przyglądając się kluczowym wydarzeniom, możesz wykorzystać kilka przydatnych sposobów na ich uwzględnienie, w tym:
Choć nie każde wydarzenie należy uważać za kluczowe, warto poświęcić czas na przyjrzenie się innym wydarzeniom, które mogą dać wskazówki dotyczące zaangażowania użytkowników w witrynę.
Jeśli włączono funkcję Pomiar rozszerzony , można przeglądać zdarzenia dotyczące takich działań, jak przewijanie, pobieranie plików, kliknięcia wychodzące i interakcja z wideo (w przypadku osadzonych filmów z serwisu YouTube).
Chociaż konkretne zastosowanie tych zdarzeń będzie się różnić w zależności od konfiguracji witryny, oto kilka sposobów, w jakie można je wykorzystać w analizie:
Aby jeszcze bardziej udoskonalić te gotowe zdarzenia, możesz skonfigurować również zdarzenia niestandardowe w celu bardziej zaawansowanego śledzenia.
Dla osób promujących witryny e-commerce GA4 oferuje kompleksowy zestaw wskaźników pozwalających na analizę całej ścieżki zachowań zakupowych.
Po skonfigurowaniu witryny tak, aby uwzględniała zdarzenia e-commerce, możesz je przeglądać w raportach w obszarze Cykl życia > Monetyzacja lub Cele biznesowe > Sprzedaż . (Należy pamiętać, że w niektórych przypadkach GA4nadal domyślnie wyświetla zbiór cykli życia zamiast celów biznesowych).
Oto kilka ważnych wskaźników, na które należy zwrócić uwagę:
GA4 wprowadziło nowe wskaźniki pozwalające ocenić, jak bardzo użytkownicy interesują się Twoją witryną. Dzięki temu pomiarowi zyskujesz solidniejsze podejście niż powszechnie krytykowany współczynnik odrzuceń , który był wszechobecny w poprzednich raportach.
Aby sesja mogła zostać uznana za „zaangażowaną”, musi trwać dłużej niż 10 sekund, obejmować dwa wyświetlenia strony lub ekranu lub mieć wywołane kluczowe zdarzenie.
Analiza sesji zaangażowania oprócz łącznej liczby sesji pozwoli uzyskać dokładniejszy obraz tego, jak często ludzie spędzili na stronie przynajmniej tyle czasu, aby przyswoić część treści, a jak często od razu ją opuszczali.
Wskaźnik zaangażowania pokaże Ci, jaki procent sesji spełnia kryteria „zaangażowania”, dając wskazówki, które strony docelowe i źródła najprawdopodobniej przyciągną wykwalifikowane osoby.
Innym wskaźnikiem jest średni czas zaangażowania, pokazujący średnią ilość czasu spędzonego na stronie według sesji (poziom wizyty) lub użytkownika (poziom indywidualny), w zależności od przeglądanego raportu.
Na koniec możesz przejrzeć dane dotyczące nowych i powracających użytkowników, aby dowiedzieć się, które kanały najprawdopodobniej przyciągną osoby do witryny po raz pierwszy, a które do osób, które już wcześniej z nią wchodziły w interakcję.
Oczywiście należy pamiętać, że te dane nie są idealne (dokładność utrudniają użytkownicy różnych urządzeń i ustawienia prywatności), ale mogą przynajmniej dać ogólne pojęcie.
Pamiętaj również, że kanały, w których skupiłeś się bardziej na remarketingu, naturalnie przyciągną więcej powracających użytkowników.
Jeśli masz konto Google Ads, powinieneś połączyć je ze swoim kontem GA4 , aby automatycznie przekazywać metryki z kampanii. Zapewni to bardziej solidne dane niż poleganie tylko na parametrach UTM.
Aby mieć pewność, że dane Google Ads przepływają prawidłowo, upewnij się, że masz dostęp administracyjny do konta, włącz automatyczne tagowanie i powiąż właściwy identyfikator konta Google Ads z właściwą usługą GA4.
Dane te można porównać z kluczowymi zdarzeniami GA4 w obszarze Reklama > Planowanie > Google Ads .
Jeśli chcesz, możeszzaimportować dane o kosztach z platform reklamowych innych niż Google i wyświetlić odpowiednie wskaźniki w raporcie Planowanie > Wszystkie kanały .
Dodatkowo raport Reklama > Wydajność konwersji umożliwia wybranie konta Google Ads i konwersji opartych na reklamach, aby wyświetlić liczbę według różnych podziałów. Pozwala to porównać sumy dla tych konwersji z reklam i innych kanałów.
Dodatkowym bonusem jest możliwość zobaczenia kilku wskaźników GA4 bezpośrednio w interfejsie reklam, jeśli podczas konfigurowania łącza wybierzesz opcję „Importuj wskaźniki aplikacji i sieci Web”.
Procent zaangażowanych sesji (procent wszystkich sesji kwalifikujących się jako „zaangażowane”), wydarzenia/sesje i średni czas zaangażowania to trzy dane dostępne w momencie publikacji.
Mogą się one przydać, aby szybko sprawdzić, które kampanie, reklamy itp. najprawdopodobniej przyciągną użytkowników chętnych spędzić czas w Twojej witrynie.
Jako ciekawostkę dodam, że nie powinieneś się zbytnio przejmować idealnym dopasowaniem sesji i kliknięć. Mogą się one różnić z kilku powodów:
Teraz, gdy omówiliśmy już kilka ważnych wskaźników GA4, zastanów się, jak możesz wykorzystać te dane podczas zarządzania kampaniami PPC .
Zrozumienie dostępnych wskaźników to jeden z ważnych kroków w opanowaniu GA4, ale kolejnym kluczowym krokiem jest umiejętność segmentowania danych i zrozumienia kontekstu.
Pamiętaj o przeglądaniu tych wskaźników zarówno na poziomie kanału i źródła, jak i poszczególnych stron docelowych, na które kierujesz ruch.
Jeśli to możliwe, uwzględniaj wnioski z GA4 w raportach PPC, aby zapewnić wgląd w dane wykraczające poza dane platformy reklamowej.
Więcej zasobów:
Wyróżniony obraz: PeopleImages.com – Yuri A/Shutterstock