18 grudnia, 2024

Wskaźniki GA4, na które każdy reklamodawca powinien zwrócić uwagę

Wskaźniki GA4, na które każdy reklamodawca powinien zwrócić uwagę

Choć zwracanie uwagi na wskaźniki w platformach reklamowych ma kluczowe znaczenie dla sukcesu każdej inicjatywy reklamy internetowej, nie można ignorować tego, co robią użytkownicy po kliknięciu reklamy.

Oczywiście, możesz mierzyć konwersje w witrynie na swoich platformach reklamowych, ale co jeszcze robią ludzie w Twojej witrynie, co mogłoby być przydatne w Twoich kampaniach?

Dzięki Google Analytics możesz dowiedzieć się więcej na temat kroków podejmowanych poza pierwszym kliknięciem, a także uzyskać odpowiedzi na takie pytania jak:

  • Ile czasu użytkownicy spędzają na Twojej stronie docelowej i czy przeglądają inne strony w Twojej witrynie?
  • Ilu płacących użytkowników odwiedza Twoją witrynę po raz pierwszy, a ilu było już na niej wcześniej, zanim zetknęli się z reklamami?
  • Jakie inne kanały, oprócz płatnych, doprowadziły ich do Twojej witryny?
  • Czy oglądają filmy, które umieściłeś na swojej stronie?
  • Jaki procent użytkowników dodaje produkty do koszyka i nie finalizuje transakcji od razu?

W tym artykule przyjrzymy się kilku kluczowym wskaźnikom w Google Analytics 4 (GA4), które mogą pomóc w znalezieniu odpowiedzi na te i inne pytania.

Liczba i wskaźniki kluczowych wydarzeń

Kluczowe wydarzenia w GA4 korelują z tym, co uważasz za główne wskaźniki sukcesu biznesowego. Będą się one różnić w zależności od Twoich celów, ale mogą obejmować przesyłanie formularzy leadów , tworzenie kont online, zakupy lub rejestracje na wydarzenia, aby wymienić kilka opcji.

Co ciekawe, choć kluczowe zdarzenia mogą odpowiadać temu, co w innych kanałach uważasz za „konwersje”, GA4 obecnie rezerwuje terminologię „konwersje” specjalnie dla konwersji Google Ads śledzonych za pośrednictwem połączonego konta.

Zdarzenia stanowią podstawową funkcjonalność GA4, przy czym każda czynność podejmowana przez użytkownika w witrynie może być potencjalnie powiązana ze zdarzeniem (od wyświetleń strony po przesłanie formularza).

Powinieneś jednak dokładnie przemyśleć, które wydarzenia mają faktycznie znaczenie dla wyniku finansowego Twojej firmy i które należy oznaczyć jako kluczowe.

Ponadto wskaźnik kluczowych zdarzeń to kolejna metryka, którą należy wziąć pod uwagę. Patrząc na poziom sesji, zauważysz, jaki procent sesji zakończył się wystąpieniem kluczowego zdarzenia.

GA4 Acquisition Report Zrzut ekranu z Google Analytics, listopad 2024 r.

Przyglądając się kluczowym wydarzeniom, możesz wykorzystać kilka przydatnych sposobów na ich uwzględnienie, w tym:

  • Wyświetl liczbę zdarzeń i wskaźniki zdarzeń według kanału i źródła/medium. Na przykład możesz porównać kluczowe wskaźniki zdarzeń między płatnym wyszukiwaniem a płatnym mediami społecznościowymi, aby zobaczyć, które z nich ma większe szanse na uzyskanie kwalifikowanych wizyt.
  • Spójrz na wydajność według strony docelowej, aby zobaczyć, które punkty wejścia przyciągają użytkowników najbardziej skłonnych do podjęcia działania. Czy są jakieś strony z niską liczbą sesji i wysokimi wskaźnikami kluczowych zdarzeń, które warto promować bardziej?
  • Filtruj określone kluczowe wydarzenia, aby porównać, które z nich mają największą objętość i wskaźniki zdarzeń. Na przykład, jeśli oferujesz zarówno prośbę o demo, jak i bezpłatną wersję próbną, możesz porównać, które z płatnych wyszukiwań w porównaniu z płatnymi mediami społecznościowymi wzbudzają największe zainteresowanie.
  • Porównaj modele atrybucji (Reklama > Atrybucja > Modele atrybucji), aby zobaczyć, ile zdarzeń kluczowych jest przypisywanych do każdego źródła i kanału w przypadku korzystania z modelu ostatniego kliknięcia w porównaniu z modelem opartym na danych.
    • Atrybucja ostatniego kliknięcia przypisuje kluczowe zdarzenie ostatniemu niebezpośredniemu źródłu, za pośrednictwem którego użytkownik trafił na witrynę.
    • Atrybucja oparta na danych rozdziela uznanie między źródłami na podstawie wcześniejszych danych Twojego konta. Czynniki mogą obejmować czas między wizytami z różnych źródeł, liczbę interakcji, urządzenia i inne. Chociaż jest to niestety model „czarnej skrzynki” ze strony Google, pomoże on bardziej rozważyć źródła, które mogły mieć wpływ na rozważenie, gdy użytkownicy odwiedzają Twoją witrynę wielokrotnie przed podjęciem działania.

Ogólne liczby i wskaźniki wydarzeń

Choć nie każde wydarzenie należy uważać za kluczowe, warto poświęcić czas na przyjrzenie się innym wydarzeniom, które mogą dać wskazówki dotyczące zaangażowania użytkowników w witrynę.

Jeśli włączono funkcję Pomiar rozszerzony , można przeglądać zdarzenia dotyczące takich działań, jak przewijanie, pobieranie plików, kliknięcia wychodzące i interakcja z wideo (w przypadku osadzonych filmów z serwisu YouTube).

Chociaż konkretne zastosowanie tych zdarzeń będzie się różnić w zależności od konfiguracji witryny, oto kilka sposobów, w jakie można je wykorzystać w analizie:

  • Określ, czy warto umieścić osadzony film na swojej stronie docelowej. Czy ludzie oglądają film, a jeśli tak, to jak daleko sięgają średnio? Ponadto, czy użytkownicy, którzy oglądają film, są bardziej skłonni przesłać formularz kontaktowy lub dokonać zakupu w tej samej sesji?
  • Rozważ znaczenie treści poniżej linii zagięcia na stronie docelowej. Czy przyzwoity procent ludzi zawraca sobie głowę przewijaniem, czy większość po prostu ogląda to, co jest widoczne od razu po wejściu na stronę?
  • Oceń wartość treści do pobrania. Jeśli oferujesz plik PDF, taki jak e-book lub arkusz specyfikacji, jaki procent osób klika, aby go pobrać?

Aby jeszcze bardziej udoskonalić te gotowe zdarzenia, możesz skonfigurować również zdarzenia niestandardowe w celu bardziej zaawansowanego śledzenia.

Metryki e-commerce

Dla osób promujących witryny e-commerce GA4 oferuje kompleksowy zestaw wskaźników pozwalających na analizę całej ścieżki zachowań zakupowych.

Po skonfigurowaniu witryny tak, aby uwzględniała zdarzenia e-commerce, możesz je przeglądać w raportach w obszarze Cykl życia > Monetyzacja lub Cele biznesowe > Sprzedaż . (Należy pamiętać, że w niektórych przypadkach GA4nadal domyślnie wyświetla zbiór cykli życia zamiast celów biznesowych).

GA4 Ecommerce Report Zrzut ekranu z Google Analytics, listopad 2024 r.

Oto kilka ważnych wskaźników, na które należy zwrócić uwagę:

  • Transakcje: Całkowita liczba zakupów
  • Przychody: Dowiedz się, jakie przychody pochodzą z zakupów na stronie i wykorzystaj je do obliczenia zwrotu z wydatków na reklamę (ROAS) .
  • Dodaj do koszyka: Dowiedz się, ilu użytkowników wyraża na tyle duże zainteresowanie, że dodaje produkt do koszyka, i sprawdź wskaźniki porzucania koszyka w trakcie realizacji transakcji.

Wskaźniki zaangażowania

GA4 wprowadziło nowe wskaźniki pozwalające ocenić, jak bardzo użytkownicy interesują się Twoją witryną. Dzięki temu pomiarowi zyskujesz solidniejsze podejście niż powszechnie krytykowany współczynnik odrzuceń , który był wszechobecny w poprzednich raportach.

Aby sesja mogła zostać uznana za „zaangażowaną”, musi trwać dłużej niż 10 sekund, obejmować dwa wyświetlenia strony lub ekranu lub mieć wywołane kluczowe zdarzenie.

GA4 Engagement Overview Zrzut ekranu z Google Analytics, listopad 2024 r.

Analiza sesji zaangażowania oprócz łącznej liczby sesji pozwoli uzyskać dokładniejszy obraz tego, jak często ludzie spędzili na stronie przynajmniej tyle czasu, aby przyswoić część treści, a jak często od razu ją opuszczali.

Wskaźnik zaangażowania pokaże Ci, jaki procent sesji spełnia kryteria „zaangażowania”, dając wskazówki, które strony docelowe i źródła najprawdopodobniej przyciągną wykwalifikowane osoby.

Innym wskaźnikiem jest średni czas zaangażowania, pokazujący średnią ilość czasu spędzonego na stronie według sesji (poziom wizyty) lub użytkownika (poziom indywidualny), w zależności od przeglądanego raportu.

Na koniec możesz przejrzeć dane dotyczące nowych i powracających użytkowników, aby dowiedzieć się, które kanały najprawdopodobniej przyciągną osoby do witryny po raz pierwszy, a które do osób, które już wcześniej z nią wchodziły w interakcję.

Oczywiście należy pamiętać, że te dane nie są idealne (dokładność utrudniają użytkownicy różnych urządzeń i ustawienia prywatności), ale mogą przynajmniej dać ogólne pojęcie.

Pamiętaj również, że kanały, w których skupiłeś się bardziej na remarketingu, naturalnie przyciągną więcej powracających użytkowników.

Zintegrowane wskaźniki platformy reklamowej

Jeśli masz konto Google Ads, powinieneś połączyć je ze swoim kontem GA4 , aby automatycznie przekazywać metryki z kampanii. Zapewni to bardziej solidne dane niż poleganie tylko na parametrach UTM.

Aby mieć pewność, że dane Google Ads przepływają prawidłowo, upewnij się, że masz dostęp administracyjny do konta, włącz automatyczne tagowanie i powiąż właściwy identyfikator konta Google Ads z właściwą usługą GA4.

GA4 Advertising Report Zrzut ekranu z Google Analytics, listopad 2024 r.

Dane te można porównać z kluczowymi zdarzeniami GA4 w obszarze Reklama > Planowanie > Google Ads .

Jeśli chcesz, możeszzaimportować dane o kosztach z platform reklamowych innych niż Google i wyświetlić odpowiednie wskaźniki w raporcie Planowanie > Wszystkie kanały .

GA4 Conversions Report Zrzut ekranu z Google Analytics, listopad 2024 r.

Dodatkowo raport Reklama > Wydajność konwersji umożliwia wybranie konta Google Ads i konwersji opartych na reklamach, aby wyświetlić liczbę według różnych podziałów. Pozwala to porównać sumy dla tych konwersji z reklam i innych kanałów.

Dodatkowym bonusem jest możliwość zobaczenia kilku wskaźników GA4 bezpośrednio w interfejsie reklam, jeśli podczas konfigurowania łącza wybierzesz opcję „Importuj wskaźniki aplikacji i sieci Web”.

Procent zaangażowanych sesji (procent wszystkich sesji kwalifikujących się jako „zaangażowane”), wydarzenia/sesje i średni czas zaangażowania to trzy dane dostępne w momencie publikacji.

Mogą się one przydać, aby szybko sprawdzić, które kampanie, reklamy itp. najprawdopodobniej przyciągną użytkowników chętnych spędzić czas w Twojej witrynie.

Jako ciekawostkę dodam, że nie powinieneś się zbytnio przejmować idealnym dopasowaniem sesji i kliknięć. Mogą się one różnić z kilku powodów:

  • Sesja jest liczona tylko wtedy, gdy strona jest wyświetlana, a wszystkie poprzednie sesje wygasły. Domyślnie, jeśli użytkownik wróci do witryny w ciągu 30 minut, nadal będzie w tej samej sesji.
  • Użytkownik może kliknąć i opuścić witrynę, zanim kod GA4 zdąży się uruchomić. W takim przypadku kliknięcie zostanie policzone, a sesja nie zostanie zarejestrowana.
  • Niektóre typy kampanii Google Ads liczą kliknięcia dla działań, które mogą nie obejmować odwiedzania witryny. Na przykład kampanie Demand Gen obejmują kliknięcia w celu otwarcia reklam Gmail.

Rozpocznij analizę swojego płatnego ruchu

Teraz, gdy omówiliśmy już kilka ważnych wskaźników GA4, zastanów się, jak możesz wykorzystać te dane podczas zarządzania kampaniami PPC .

Zrozumienie dostępnych wskaźników to jeden z ważnych kroków w opanowaniu GA4, ale kolejnym kluczowym krokiem jest umiejętność segmentowania danych i zrozumienia kontekstu.

Pamiętaj o przeglądaniu tych wskaźników zarówno na poziomie kanału i źródła, jak i poszczególnych stron docelowych, na które kierujesz ruch.

Jeśli to możliwe, uwzględniaj wnioski z GA4 w raportach PPC, aby zapewnić wgląd w dane wykraczające poza dane platformy reklamowej.

Więcej zasobów:


Wyróżniony obraz: PeopleImages.com – Yuri A/Shutterstock

Zdobądź więcej leadów i 
zwiększ sprzedaż w OZE!

Chcesz skutecznie pozyskiwać klientów na fotowoltaikę, pompy ciepła i inne rozwiązania OZE? Zapisz się do naszego newslettera i otrzymuj sprawdzone strategie, narzędzia oraz gotowe schematy kampanii lead generation.
  • Sprawdzone metody na generowanie leadów w branży OZE
  • Strategie reklamowe, które naprawdę działają
  • Sekrety skutecznych kampanii sprzedażowych
Subscription Form (#4)
Inne artykuły
Nasze produkty
Automatyzuj sprzedaż przez maila

Poradnik Cold Outreach w OZE - Wzory + strategia

Trafiasz do firm, które NAPRAWDĘ potrzebują Twoich rozwiązań OZE? Ten przewodnik to esencja 10.000+ przeanalizowanych wiadomości sprzedażowych w branży fotowoltaiki i pomp ciepła. Zyskaj sprawdzone szablony, które zwiększają odpowiedzi o 237% i przekonują decydentów jeszcze przed pierwszym spotkaniem.
PLN 239.00
netto + VAT

Zdobądź więcej leadów i 
zwiększ sprzedaż w OZE!

Chcesz skutecznie pozyskiwać klientów na fotowoltaikę, pompy ciepła i inne rozwiązania OZE? Zapisz się do naszego newslettera i otrzymuj sprawdzone strategie, narzędzia oraz gotowe schematy kampanii lead generation.
  • Sprawdzone metody na generowanie leadów w branży OZE
  • Strategie reklamowe, które naprawdę działają
  • Sekrety skutecznych kampanii sprzedażowych
Subscription Form (#4)
cartcrossmenu